::. کد نویس .::

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی تحت وب

::. کد نویس .::

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی تحت وب

وب نوشت " کدنویس " به شما کمک میکند که با زبان های برنامه نویسی تحت وب بهتر آشنا شوید .
آموزش های " کد نویس " را دنبال کنید و به خود ایمان داشته باشید که شما نیز میتوانید یک طراح وب شوید و به تجارت الکترونیکی بپردازید.
اگر این تارنما را میپسندید به ما لینک بدهید و " کد نویس " را به اشتراک بگذارید تا بیشتر دیده شویم .
با سپاس فراوان

آموزش ساخت ربات تلگرام

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۰۴ ب.ظ

ربات تلگرام چیست؟

روبات تلگرام نوعی حساب کاربری ویژه است که برای ارسال و دریافت اتوماتیک پیام طراحی شده است. کاربران میتوانند با ارسال دستورات گوناگون با ربات های تلگرام در ارتباط باشند، این ارتباط میتواند در یک مکالمه شخصی و یا در یک گروه ایجاد شود. شما میتوانید ربات خود را با استفاده از API تلگرام و از طریق درخواست های HTTPS مدیریت کنید.

تفاوت های ربات تلگرام با افراد

  • ربات ها آخرین زمان آنلاین بودن ندارند و همیشه عبارت bot برای آنها نمایش داده میشود.
  • ربات ها فضای محدودی برای ذخیر اطلاعات داردند و پیام های قدیمی تر پس از پردازش توسط شما حذف میشوند.
  • ربات تلگرام نمیتواند شروع کننده مکالمه با کاربران باشد، تنها زمانیکه کاربر ربات را به گروه اضافه کند یا به آن پیام بفرستد امکان ارسال پیام از طرف ربات وجود خواهد داشت.
  • در انتهای نام کاربری ربات همیشه کلمه bot حضور دارد.
  • با اضافه شدن ربات به گروه، همه پیام ها توسط ربات دریافت و تحلیل نمیشود مگر آنکه تنظیمات آن را تغییر داده باشید.
  • ربات های تلگرام هرگز غیرفعال، آفلاین یا خسته نمیشوند!

کاربردهای ربات تلگرام

در واقع میتوان گفت که ربات تلگرام میتواند هر کاربردی داشته باشد! نحوه استفاده از آنها به خلاقیت شما و الگوریتم هایی که برای آن تعریف میکنید بستگی دارد. برخی از کاربردهای آنها به شرح زیر است:

  • ارتباط با وب سرویس ها: یک ربات تلگرام میتواند فعالیت های شما را کوتاه و بهینه کند، بعنوان مثال شما میتوانید هر زمان دیدگاه یا فرم تماس جدیدی در سایت ارسال شد، مستقیما در تلگرام آن را دریافت کنید. و یا آخرین ایمیل های خود را به حساب تلگرام خود منتقل کنید.
  • ساخت بازی های فکری ساده: نحوه ارتباط شما با ربات تلگرام از طریق API این قابلیت را ایجاد میکند که به سرعت پاسخ های کاربران را تحلیل کرده و نتایج متناسب با آن را برایشان ارسال کنید. این قابلیت به شما امکان میدهد بازی های گوناگونی را طراحی و پیاده سازی نمایید.
  • ابزارهای کاربردی: ربات تلگرام میتواند هر کاربردی داشته باشد، شما هستید که کارایی آن را طرح ریزی میکنید. دریافت نرخ ارز، اطلاعات هواشناسی، اخبار روز و تفریح و سرگرمی هرکدام نمونه های موفقی از کاربرد ربات تلگرام هستند.

آموزش ساخت ربات تلگرام

برای ساخت ربات تلگرام یک ربات معرفی شده است به نام BotFather. شما میتوانید با طی کردن چند قدم ساده ربات خود را بسازید. پس از ایجاد آن یه کدهویت یا Authorization Token برای شما ارسال میشود که درگاه ارتباطی شما با API خواهد بود. برای ساخت ربات تلگرام به مفاهیم و اطلاعت زیر نیاز خواهید داشت:

با ربات BotFather ارتباط برقرار کنید، این ارتباط میتواند از طریق آدرس https://telegram.me/BotFather و یا نام کاربری BotFather@ آغاز گردد.

ربات botfather

دستور /newbot را برای آن ارسال کنید و ربات پدر از شما نام و نام کاربری ربات را درخواست میکند، در پایان Token هویت را برای شما ارسال خواهد کرد.

  • نام ربات (name) در لیست مخاطبان و توضیحات آن نمایش داده خواهد شد.
  • نام کاربری (username) یک عبارت کوتاه است که برای تعیین لینک ربات و مخاطب قرار دادن آن توسط دیگران به کار میرود. این نام کاربری باید بین 5 تا 32 کاراکتر باشد و تنها میتواند شامل حروف انگلیسی، اعداد و خط زیر (_) باشد. نام کاربری ربات باید همیشه با کلمه bot تمام شود.
  • توجه کنید که نام کاربری به حروف بزرگ و کوچک حساس است، مثلا شما میتوانید websima_bot یا web23bot را بعنوان نام کاربری خود انتخاب کنید.
  • Token یک رشته از اعداد و حروف مانند 110201543:AAHdqTcvCH1vGWJxfSeofSAs0K5PALDsaw است که برای ایجاد ارتباط میان شما و ربات بکار میرود.
  • اگر به هر دلیل Token خود را فراموش کردید با ارسال دستور token/ به botfather یک کد جدید برای شما ارسال میشود.

آموزش ربات تلگرام

سایر دستورات بسیار ساده بوده و عنوان آنها بیانگر کاری که انجام میدهند است.

setname/ نام ربات تلگرام را تغییر میدهد.

setdescription/ توضحیات مربوط به معرفی ربات را تعیین میکند که میتواند تا 512 کاراکتر باشد، کاربران این متن را پس از شروع مکالمه با ربات شما مشاهده میکنند.

setabouttext/ این متن که حداکثر میتواند 120 کاراکتر باشد در پروفایل ربات نمایش داده میشود و هنگامی که کسی ربات تلگرام شما را به اشتراک میگذارد نیز در زیر نام نشان داده میشود.

setuserpic/ برای تعیین عکس پروفایل ربات تلگرام استفاده میشود.

setcommands/ برای تعیین دستورات جانبی و تکمیلی برای ربات شما استفاده میشود.

setjoigroups/ این دستور برای تعیین قابلیت افزوده شدن ربات به گروه ها استفاده میشود. اگر ربات شما برای ارتباط در گروه ها طراحی نشده است میتوانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

setprivacy/ تعیین میکند که ربات شما چه پیام هایی را در گروه دریافت کند، اگر این گزینه غیرفعال شود ربات تمام پیام های ارسالی در گروه ها را دریافت و برای شما ارسال خواهد کرد.

deletebot/ ربات شما را حذف کرده و این نام کاربری را آزاد میکند.

توجه کنید که هرکدام از این تغییرات به چند دقیقه زمان برای اجرا شدن نیاز خواهند داشت.

هک با ربات تلگرام

یکی از شایعاتی که در مورد ربات ها تلگرام گفته میشود آن است که به اطلاعات شخصی شما دسترسی دارند و ممکن است برای جاسوسی از شما بکار گرفته شوند، اگر یک نگاه سطحی به خروجی های API داشته باشید متوجه خواهید شد که امکان هک کردن کاربران از طریق ربات تلگرام وجود ندارد.

اولا ربات ها تنها زمانی به شما دسترسی خواهند داشت که با آنها ارتباط برقرار کرده باشید، یعنی پیامی با آنها ارسال کرده باشید. ثانیا از هر کاربر نام، نام خانوادگی، شناسه کاربری و آی دی کاربری برای ربات قابل دسترس خواهد بود، این اطلاعات تنها برای ایجاد ارتباط ربات با شما در دسترس آن می باشد. علاوه بر اینها ربات ها به تصویر شما نیز دسترسی دارند، البته امکان ذخیره آن از روی سرورهای تلگرام را نخواهند داشت و تنها میتوانند تصویر را برای شما یا کس دیگری ارسال کنند.

پس تمامی اطلاعاتی که به ربات تلگرام ارسال میشود، به راحتی و با افزودن شماره تماس شما به لیست مخاطبان یک فرد قابل دسترسی است. هیچ گونه دسترسی به اطلاعات گوشی، مکالمات شما با دیگران و یا هر نوع دیتای دیگری برای ربات ها وجود ندارد.

بنظر شما چه کارهایی میتوان با ربات تلگرام انجام داد؟ این ربات های تا چه حد محبوب خواهند شد؟ آیا پتانسیل آن را دارند که جایگزین نرم افزارهای ساده موبایل شوند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات  (۱)

کسب و کار اینترنتی راه اندازی کسب و کار اینترنتی راهنمای کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ حرفه ای طراحی سایت طراحی سایت در مشهد طراحی سایت در تهران طراحی وب طراحی سایت وردپرس طراحی سایت بدون کدنویسی طراحی سایت بدون کدنویسی با المنتور

 

دیجیتال مارکتینگ راهنمای طراحی سایت آموزش وردپرس آموزش طراحی سایت آموزش نصب وردپرس آموزش ووکامرس آموزش امنیت وردپرس راهنمای دیجیتال مارکتینگ بهترین هاست ایران فاکتورهای سئو سئو وردپرس آموزش سئو و بهینه سازی سایت آموزش المنتور

 

سئو و بهینه سازی سایت آموزش طراحی سایت با المنتور آموزش طراحی سایت با وردپرس آموزش وردپرس حرفه ای آموزش طراحی وب سایت با افزونه صفحه ساز المنتور  دوره رایگان وردپرس دوره رایگان المنتور دوره رایگان طراحی سایت بدون کدنویسی دوره رایگان طراحی سایت بدون کدنویسی با المنتور 

 

آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس (4) آموزش وردپرس | آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس  بهترین قالب های وردپرس جهان آموزش وردپرس آموزش وردپرس

 

آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس آموزش وردپرس 

 

آموزش المنتور دوره ساخت سایت با المنتور دوره آموزش جامع المنتور دوره طراحی سایت با المنتور بهترین آموزش وردپرس بهترین آموزش المنتور دوره جامع المنتور دوره طراحی سایت بدون کدنویسی با المنتور آموزش جامع المنتور آموزش رایگان المنتور آموزش رایگان وردپرس آموزش وردپرس رایگان آموزش المنتور رایگان

کسب و کار اینترنتی راه اندازی کسب و کار آنلاین کسب درآمد کسب و کار آنلاین کسب و کار کارآفرینی کارآفرین برتر بهترین سایت کسب و کار اینترنتی تجارت آنلاین بیزینس آنلاین راه اندازی تجارت آنلاین آموزش المنتور آموزش المنتور کسب و کار آنلاین تجارت و بیزینس اینترنتی تجارت اینترنتی کسب و کار اینستاگرامی ترفندهای کسب درآمد از اینترنت بهترین سایت آموزش کسب و کار اینترنتی آکادمی کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی امنیت وردپرس توابع وردپرس آموزش وردپرس آموزش ووکامرس آموزش طراحی سایت راه اندازی سایت ساخت سایت طراحی وب سایت کار با المنتور کار با وردپرس کار در اینترنت آموزش راه اندازی شغل اینترنتی بهترین راه های کسب درآمد از اینترنتتجارت و کسب و کار اینترنتی آموزش طراحی وب سایت آموزش المنتور حرفه ای

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی