::. کد نویس .::

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی تحت وب

::. کد نویس .::

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی تحت وب

وب نوشت " کدنویس " به شما کمک میکند که با زبان های برنامه نویسی تحت وب بهتر آشنا شوید .
آموزش های " کد نویس " را دنبال کنید و به خود ایمان داشته باشید که شما نیز میتوانید یک طراح وب شوید و به تجارت الکترونیکی بپردازید.
اگر این تارنما را میپسندید به ما لینک بدهید و " کد نویس " را به اشتراک بگذارید تا بیشتر دیده شویم .
با سپاس فراوان

دامنه چیست ؟

شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۶:۳۲ ب.ظ

دامنه چیست ؟

به آدرس های سایت , دامنه می گویند. مانند www.google.com که دامنه آن google.com است. شاید اجزای هر URL را بدانید ولی دامنه یکی از مهم ترین قسمت های سایت و URL است. برای مثال دامنه زیر را ببینید:

https://www.coder.blog.ir

پسوند IR ، پسوند این دامنه است ولی دقت کنید:

https://www.1ghadami.blogfa.com/default.aspx

aspx پسوند فایل default و COM پسوند دامنه ماست. خب حالا فرق .com و .net و .ir و … در چیست؟ هر یک از پسوند های دامنه معنای خاصی دارد. مثلا پسوند .ac.com یا ac.ir را برای دانشگاه ها و موسسات آموزش می گذارند. هر دامنه بسته به نوع خود در سازمان مربوطه و هر سازمان اجازه اجاره آن را از سازمان خاصی می گیرد. برای مثال برای ثبت دامنه phpassistant.ir ، ما باید به سازمان نیک مراجعه کنیم تا آن را برای ما ثبت کنند. دامنه هایی با پسوند عمومی مثل net یا com در سازمانی به نام Domain Name Register Center ثبت می شود. اگر شما بخواهید دامنه ای ثبت کنید مشخصات شما را می خواهند. خواستن مشخصات به این دلیل است که مشخصات شما در پایگاه Whois ثبت شود و از دزدیده شدن دامنه شما جلوگیری شود.

 

Whois چیست؟ کجاست؟

Whois یک پایگاه وابسته به سازمان ثبت دامنه است که با جستجوی هر دامنه DNS ، نام مشخصات مالک و نام ثبت کننده نمایش داده می شود که آن را در سایت های اجاره دامنه حتما دیده اید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی